Kalvomateriaalit

HEL 2018-010775
Ärendet har nyare handläggningar
§ 20

Kalvomateriaalit

Enhetschef

Päätös

Yksikönjohtaja päätti hylätä osittain Taperoll Oy:n tarjouksen päätöksessä mainitusta syystä, sekä tehdä puitesopimuksen kalvomateriaaleista Signcom Oy:n kanssa ajaksi 1.1.2019 - 31.12.2020.

Lisäksi yksikönjohtaja päätti oikeuttaa logistiikan kilpipalvelun tilaamaan kalvomateriaaleja sopimuskauden aikana arvonlisäverottomalta arvoltaan enintään 170 000 eurolla (alv 0 %), joka on hankinnan ennakoitu kokonaisarvo.

Hankintasopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta myöhemmin tehtävän sopimuksen allekirjoittamisella.

Pöytäkirjanote logistiikan hankinnalle, jonka tulee huolehtia päätöksen tiedoksiannosta asianosaisille.

Päätöksen perustelut

Kansallisen kynnysarvon ylittävästä hankinnasta on julkaistu HILMA -verkkosivustolla hankintailmoitus 26.10.2018. Tarjouspyyntöasiakirjat julkaistiin tarjouspalvelu.fi toimittajaportaalissa. Hankinnan kohteena ovat liikennemerkkien, opasteiden, tarrojen ja autoteippausten valmistamisessa käytettävien kalvomateriaalien hankinta kilpipalvelun käyttöön.

Hankintamenettelynä on julkisista hankinnoista annetun lain (1397/2016 jäljempänä hankintalaki) mukainen avoin menettely, jossa kaikki halukkaat toimijat voivat tehdä tarjouksen.

Tarjoajilla oli mahdollisuus esittää tarjouspyynnön sisältöön liittyvistä asioista lisäkysymyksiä 2.11.2018 mennessä. Määräaikaan mennessä ei esitetty lisäkysymyksiä.

Tarjousten määräaika oli 16.11.2018 klo 12:00. Tarjoukset avattiin tarjousten jättämiselle varatun ajan päätyttyä. Tarjousten avaamisesta on laadittu pöytäkirja.

Tarjouksen jättivät määräaikaan mennessä seuraavat tarjoajat:
Berg & Sauso Oy
Signcom Oy
Taperoll Oy
Vink Finland Oy
Volume Design OÜ

Tarjoajien soveltuvuus tarkastettiin tarjouksessa annettujen tietojen perusteella. Taperoll Oy:n graffitisuojakalvon AG4 tuoteryhmässä 4 – 8 (kohta 7) rullaleveys 1,52 m ei sovellu kilpipalvelun käyttöön. Rullan leveysvaade on enintään 1,37 m. Edellä mainitusta syystä Taperoll Oy:n tarjous on hylättävä kyseisen tuoteryhmän osalta, eikä sitä oteta mukaan tarjousvertailuun. Muut saadut tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjoajia pyydettiin nettohinnoittelemaan tarjouslomakkeessa yleisimmin käytetyt kalvomateriaalit.

Osatarjoukset ovat sallittuja siten, että tarjouksen voi tehdä tuoteryhmistä 1 - 3 sekä 4 – 8 tai molemmista. Kaikkia tuoteryhmän tuotteita on tarjottava, jotta tarjous voidaan ottaa mukaan tarjousvertailuun. Osatarjoukset tuoteryhmän sisällä eivät ole sallittuja.

Tarjouspyynnön mukaisen tarjouksen antoivat tuoteryhmään 1 – 3 Berg & Sauso Oy, Signcom Oy, Taperoll Oy, Vink Finland Oy ja Volume Design OÜ, sekä tuoteryhmään 4 – 8 Berg & Sauso Oy, Signcom Oy, Vink Finland Oy ja Volume Design OÜ.

Kokonaistaloudellisen edullisuuden peruste on halvin hinta. Hintavertailu muodostuu tarjouslomakkeessa ilmoitettujen yksikköhintojen ja arvioutujen hankintamäärien kokonaissummasta.

Tarjouspyynnössä oli mainittu, että kumpaankin tuoteryhmään (1 – 3 ja 4 – 8) valitaan kokonaishinnaltaan halvin tarjoaja.

Tarjousvertailun perusteella Signcom Oy on molemmissa tuoteryhmissä 1 – 3 ja 4 – 8 hinnaltaan halvin (liite 1).

Hankintasopimus ei synny vielä hankintapäätöksestä ilmoittamalla vaan vasta, kun hankintayksikkö ja hankintapäätöksellä valittu toimittaja ovat molemmat allekirjoittaneet sopimuksen.

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999).

Hankintaa koskevat asiakirjat tulevat julkisiksi asianosaisille hankintaa koskevan päätöksen tekemisen yhteydessä. Yleisesti julkisiksi tarjousasiakirjat tulevat, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty.

Mer information fås av

Riitta Sirén, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 38930

riitta.siren@hel.fi

Bilagor

1. Tarjousvertailu
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.