Hankinta, HKL:n hallinnoimien rautatieasemien ulkoalueiden puhtaanapito, optiokausi

HEL 2019-009592
Ärendet har nyare handläggningar
§ 107

HKL:n hallinnoimien rautatieasemien ulkoalueiden puhtaanapidon hankinta toiselle optiokaudelle

Verkställande direktör

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata HKL:n hallinnoimien rautatieasemien (Pohjois-Haaga, Kannelmäki ja Malminkartano) ulkoalueiden puhtaanapitotyöt toiselle optiokaudelle 1.11.2020 -31.10.2021 Rata ja Talohuolto RTH Oy:ltä yhteensä enintään 140.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

Päätös perustuu tarjouskilpailuun 51H/17, jossa Rata ja Talohuolto RTH Oy oli ainoa tarjoaja. Tarjouskilpailun vertailuperusteena oli halvin hinta. Halvimman hinnan perusteluna oli laadun huomioiminen vähimmäis- ja soveltuvuusvaatimuksissa. Rata ja Talohuolto RTH Oy:n tarjous oli tarjouspyynnön mukainen ja se täytti HKL:n tarjoajille ja tarjouksille asetetut vaatimukset. Lisäksi HKL arvioi tarjottujen hintojen vastaavan yleistä markkinatasoa.

Tarjouspyyntöön sisältyi kaksi optiokautta kausille 1.11.2019 – 31.10.2020 sekä 1.11.2020 – 31.10.2021 siten, että HKL päättää optioiden käyttämisestä erikseen.

Toisen optiokauden hyödyntäminen on HKL:n kannalta tarkoituksenmukaista. HKL on ollut tyytyväinen palvelun laatuun ja yhteistyöhön Rata ja Talohuolto RTH Oy:n kanssa. Uusi sopimus kilpailutetaan kevään 2021 aikana.

Edelliset päätökset:

Yksikön johtajan päätös 34 §, 8.11.2017: Yksikön johtaja päätti tilata HKL:n hallinnoimien rautatieasemien (Pohjois-Haaga, Kannelmäki ja Malminkartano) ulkoalueiden puhtaanapitotyöt sopimuskaudelle 1.11.2017 -31.10.2019 Rata ja Talohuolto RTH Oy:ltä tarjouksen 51H/17 30.10.2017 mukaisesti yhteensä enintään 202.500,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Toimitusjohtajan päätös 126 §, 12.9.2019: Toimitusjohtaja päätti tilata HKL:n hallinnoimien rautatieasemien (Pohjois- Haaga, Kannelmäki ja Malminkartano) ulkoalueiden puhtaanapitotyöt optiokaudelle 1.11.2019 -31.10.2020 Rata ja Talohuolto RTH Oy:ltä yhteensä enintään 140.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 482.500,00 euroa (alv 0 %).

Mer information fås av

Petri Lehtinen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 21951

petri.lehtinen@hel.fi

Beslutsfattare

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Anna Lonka
lakimies