Hankinta, minikilpailutus, asiakastutkimus hel.fi-hankkeeseen vuodelle 2022, kaupunginkanslia

HEL 2021-013616
Ärendet har nyare handläggningar
§ 37

Hel.fi-uudistusohjelman asiakastutkimus

Digitaliseringsdirektör

Päätös

Digitalisaatiojohtaja päätti hyväksyä Digitalist Finland Oyn tarjouksen asiakastutkimuksen hankinnasta hel.fi-uudistusohjelmaan.

Digitalisaatiojohtaja päätti, että hankinnan arvonlisäverottomat kustannukset saavat olla enintään 250 000 €. Kustannusten arvolisäveroton osuus maksetaan talousarvion kohdalta 8 05 01 02 INV – Keskitetty tietotekniikka, projektilta (Hel.fi palvelumuotoilu) 189200100403.

Ensimmäisessä osassa tilataan palvelut 30.6.2022 loppuun asti.

Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella.

Digitalisaatiojohtaja päätti oikeuttaa kehityspäällikkö DPK:n allekirjoittamaan tähän päätökseen liittyvän sopimuksen.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin hel.fi-sivusto uudistetaan. Asiakastutkimuksen palvelut hankitaan, jotta uuden sivuston sisällöt ja sisällöntuotanto saadaan vastaamaan kaupunkistrategian ja digitalisaatio-ohjelman tavoitteita. Hankittava palvelu sisältää asiakastutkimusvastaavan palvelut, yhteisövastaavan palvelut, virtuaalisen asiakastutkimuksen työkalun käytön sekä asiakastutkimuksen asiantuntijapalvelut.

Kilpailutus perustuu Helsingin kaupunginkanslian 1.12.2021 päivättyyn tarjouspyyntöön H096-21, HEL 2021-013616. Hankinta toteutetaan Helsingin kaupungin palvelumuotoilua koskevan puitejärjestelyyn H115-17/HEL 2018-000285 mukaisena minikilpailutuksena puitejärjestelyyn valittujen palveluntuottajien kesken.

Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 8.12.2021 klo 12.00. Määräaikaan mennessä saapui yksi (1) tarjous: Digitalist Finland Oy.

Saadut tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia.

Hankinnan valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus.

Kokonaistaloudellisuuden arviointiperusteena on hinta 40 pisteen painoarvolla ja laatu 60 pisteen painoarvolla. Laadun arviointikriteerit ovat:

1. Asiakastutkimusvastaavan referenssit. Referensseissä arvioidaan vastaavuus hel.fi -hankkeen vaativuustasoon. Asteikkona käytetään 1–5 pistettä ja kertoimena on 6. Maksimipisteet ovat 30 pistettä.

2. Yhteisövastaavan referenssit. Referensseissä arvioidaan vastaavuus hel.fi -hankkeen vaativuustasoon. Asteikkona käytetään 1–5 pistettä ja kertoimena on 3. Maksimipisteet ovat 15 pistettä.

3. Yrityksen referenssit. Referensseissä arvioidaan vastaavuus hel.fi -hankkeen vaativuustasoon. Asteikkona käytetään 1–5 pistettä ja kertoimena on 3. Maksimipisteet ovat 15 pistettä.

Tarjousten vertailua ei ole tarpeen tehdä, koska hankintaan tuli vain yksi hyväksyttävä tarjous. Kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen on tehnyt Digitalist Finland Oy.

Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.

Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kansliapäällikkö päätti kaupunginkanslian viranhaltijoiden hankintaoikeuksista 1.1.2021 alkaen päätöksellään 4.1.2021, 3 §.

Mer information fås av

Anni Leppänen, Johtava palvelumuotoilija, puhelin: 040 3553243

anni.leppanen@hel.fi

Beslutsfattare

Mikko Rusama
digitalisaatiojohtaja
Sami Viitaniemi
kehityspäällikkö DPK

Bilagor

1. Avauspöytäkirja
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.