En teknisk störning i stadens telefonväxel gör att samtalen inte kopplas vidare eller avbryts oväntat. Vi utreder felet som bäst. Vi beklagar störningen.

Hankinta, DPS, sisäinen kilpailutus, yleisten alueiden ulkomainoslaitteiden hankintajuridiset asiantuntijapalvelut 2021-2023, KYMP, hankintapalvelut

HEL 2022-009507
Ärendet har nyare handläggningar
§ 29

Hankinta-asiantuntijapalvelut ja juridiset asiantuntijapalvelut ulkomainoslaiteprojektille (DPS) 2022-2023

Kundrelationsdirektör

Päätös

Asiakkuusjohtaja päätti hankkia Dominus Hankinnan Oy:ltä hankinta-asiantuntijapalveluita ja juridista asiantuntijapalvelua yleisten alueiden ulkomainoslaitekilpailutus projektitiin. Hankinnan arvioitu kokonaisarvo on 150 000 euroa (alv. 0%) ja se sisältää mahdolliset lisätyöt.

Hankintasopimus tulee voimaan, kun sopimus on allekirjoitettu. Sopimus ei synny päätöksen tiedoksiannolla, vaan erikseen myöhemmin tehtävällä palvelusopimuksella. Palvelusopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.

Päätöksen perustelut

Hankinnan kohde ja hankintamenettely

Helsingin kaupunkiympäristön toimiala on perustanut dynaamisen hankintajärjestelmän Hankinta-asiantuntijapalveluihin ja hankintojen ja rakennuttamisen juridiseen asiantuntijapalveluihin. Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala järjesti tarjouskilpailun hankinta-asiantuntija ja juridisen asiatuntijapalveluiden hankinnasta dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisenä kilpailutuksena.

Tarjouspyyntö HEL 2022-009507 lähetettiin 12.8.2022 järjestelmään hyväksytyille tarjoajille. Hankintaan liittyvät lisätietokysymykset pyydettiin lähettäväksi 17.8.2022 klo 12:00 mennessä. Hankintaan kohdistui 3 kysymystä, joihin vastattiin 18.2.2022.

Tämän hankinta-asiantuntijapalvelun ja juridisen asiantuntija-palvelun kilpailutuksen perusteella valitaan yksi kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehnyt tarjoaja.

Palvelun hankinta liittyy yleisten alueiden ulkomainoslaitteiden kilpailutukseen, jossa tarvitaan hankinta-asiantuntijapalveluita ja juridista asiantuntijapalvelua. Helsingin kaupungilla on voimassa oleva sopimus yleisillä alueilla sijaitsevista ulkomainoslaitteista, joka päättyy kesällä 2023. Uutta sopimuskautta varten tehdään kilpailutus syksyn 2022 ja kevään 2023 aikana.

Saadut tarjoukset

Asetettuun määräaikaan 25.8.2022 klo 10.00 mennessä tarjouksen jättivät seuraavat tarjoajat: Dominus Hankinnat Oy (2947843-8) ja PTCServices Oy (1916929-5). Saaduista tarjouksista laadittiin avauspöytäkirja.

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkastaminen

Tarjouspyynnössä esitettiin tarjouksen sisällölle asetetut vähimmäisvaatimukset.

Kaikki tarjoukset täyttävät tarjouksen sisällölle asetetut vähimmäisvaatimukset ja tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjousten vertailu ja sopimuskumppanin valinta

Tarjouspyynnössä on määritelty tarjousten valintaperusteet. Kokonaistaloudellista edullisuutta vertaillaan hinnan ja laatutekijöiden perusteella.

Valintaperusteena on tarjouspyynnön mukaisesti kokonaistaloudellinen edullisuus, jonka perusteena on paras hinta-laatusuhde seuraavasti:

- hinta, painoarvo 40 %

- laatu, painoarvo 60 %

Tarjoajat saivat laatupisteitä kokemuksista neuvottelumenettelyllä toteutetuista julkisista hankinnoista, joiden arvo on vähintään 250 000 euroa (max 30 p.) sekä urbaaniin ympäristöön liittyvien mainoslaitteiden julkisista hankinnoista, joiden arvo on vähintään 60 000 euroa. (max 30 p.)

Tarjoajat saivat pisteitä seuraavasti (hinta ja laatu yhteensä):

1) Dominus Hankinnat Oy 96,92 p.

2) PTCServices Oy 80.00 p.

Vertailuperusteet ja niiden arviointiperusteet käyvät ilmi päätöksen liitteestä 1 Vertailutaulukko.

Vertailun perusteella kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen teki Dominus Hankinnat Oy.

Toimivalta

Helsingin kaupungin hallintosäännön mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (10 luku 1 § 3 momentti 3 kohta). Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen (Kylk 11.5.2021 § 248) mukaan asiakkuusjohtajalla on hankintavaltuudet enintään 500 000 euron suuruisiin hankintoihin. Asiakkuusjohtaja on näin ollen toimivaltainen päättämään hankinnasta.

Mer information fås av

Nea Kielenniva, kehityspäällikkö, puhelin: 09 310 39234

nea.kielenniva@hel.fi

Beslutsfattare

Mari Randell
asiakkuusjohtaja

Bilagor

1. Vertailutaulukko
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.