En teknisk störning i stadens telefonväxel gör att samtalen inte kopplas vidare eller avbryts oväntat. Vi utreder felet som bäst. Vi beklagar störningen.

Virkasuhteen täyttäminen, kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta -yksikkö, asiakasohjaaja, 2 tehtävää, SOTEPE 03-110-24

HEL 2024-003141
Ärendet har nyare handläggningar
§ 2

Kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta-yksikön kahden asiakasohjaajan viransijaisuuteen valinta, työavain SOTEPE 03-110-24

Kundrelationschef

Päätös

Arviointitoiminnan kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta-yksikön asiakkuuspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella asiakasohjaajan viran sijaisuuteen (toimintayksikkö 397130, työpiste 100060) sairaanhoitaja ********** 11.3.2024 alkaen ja geronomi ********** 26.2.2024 alkaen 2946,90 e/kk euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin. Sijaisuuden kesto on 30.8.2024 saakka.

Koeaika on kaksi kuukautta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun rikosrekisteriotteen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Ote rikosrekisteristä on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala / sairaala- kuntoutus ja hoivapalvelut /Arviointitoiminta/Kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikkö.

Päätöksen perustelut

Viransijaisuuksia oli avoimena kaksi kappaletta tässä haussa. Perusteena sijaisuuksille on vuosilomaketju koostuen 19 vakanssin vuosilomista, sekä sairauslomasta.

Hakuaika oli 25.1.2024-23.2.2024.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 1.1.2023 § 199 mukaan asiakasohjaajan viransijaisuuteen ottaa Arviointitoiminnan asiakkuuspäällikkö.

Arviointitoiminnan kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikön asiakasohjaajan tehtävänä on vastata kotihoidon osto- ja palveluseteliasiakkaiden asiakastason valvonnasta, palvelutarpeen arvioinneista ja palvelutuottaja yhteistyöstä.

Asiakasohjaajan tehtävänä on myös varmistaa, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä ja yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää vanhuspalveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimi työskentelyyn.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Asiakasohjaajan viransijaisuudet ovat olleet 25.1.2024-23.2 .2024 julkisesti haettavana kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä TE-palvelujen verkkosivuilla.

Määräajassa hakemuksen jätti viisikymmentäviisi (55) hakijaa. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun 5 hakijaa. Haastattelussa olivat sairaanhoitaja ********** geronomi ********** terveydenhoitaja/sairaanhoitaja ********** sekä geronomi opiskelija **********

Haastattelijana toimi asiakkuuspäällikkö **********

********** ********** jolloin hän valmistui sairaanhoitajaksi. **********

********** valmistui sairaanhoitajaksi 2006. Hän on toiminut sairaanhoitajana ja terveydenhoitajana kotihoidossa valmistumisestaan lähtien. Tällä hetkellä hän toimii kotihoidossa vastaavavana sairaanhoitajana.

********** on valmistunut lähihoitajaksi 2014. Hän on toiminut ********** Geronomiksi hän valmistuu 31.5.2024.

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi 2012. **********

********** on valmistunut geronomiksi 2015.Valtiotieteiden maisteriksi hän on valmistunut 2024. **********

Toimenkuvan vuoksi haastattelussa painotettiin aikaisempaa työkokemusta kotihoidossa ja työskentelyä kotihoidon osto- ja palveluseteliasiakkaiden parissa. Lisäksi huomiota kiinnitettiin ikääntyneiden palveluverkoston tuntemukseen, sekä erityisesti huomiota kiinnitettiin tiimityötaitoihin ja sosiaalityön kehittämisvalmiuksiin, jotka ovat työyhteisössämme merkityksellisiä asiakokonaisuuksia.

********** valittiin asiakasohjaajan sijaisuuteen hakemuksen ja haastattelun perusteella. ********** oli intoa ja näkemyksellisyyttä kotihoidon ostopalveluasiakkaiden hoidon valvonnan kehittämiseen erityisesti sosiaalityön näkökulmasta.

Monipuolinen osaaminen ja menestyminen tehtävissä, jotka tukevat nyt haettavan työnkuvan hallintaa ja laajaa ymmärrystä antavat hyvän pohjan työskennellä sijaisuudessa. ********** valittiin asiakasohjaajan vuosilomansijaisuuteen työkokemuksensa ja haastattelun perusteella.

Mer information fås av

Outi Hukkanen, hallintoassistentti, puhelin: 09 310 66300

outi.hukkanen@hel.fi

Beslutsfattare

Susanna Valojärvi
asiakkuuspäällikkö

Bilagor

1. Hakijalistaus
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.