En teknisk störning i stadens telefonväxel gör att samtalen inte kopplas vidare eller avbryts oväntat. Vi utreder felet som bäst. Vi beklagar störningen.

Hankinta, Genesys-kontaktienhallintajärjestelmän lisenssit ja ylläpito vuodelle 2025, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2024-014765
Ärendet har nyare handläggningar
§ 55

Genesys-lisenssit ja ylläpito vuodelle 2025

Informationsförvaltningsdirektör

Päätös

Tietohallintojohtaja päätti hankkia hankintalain 15 §:n perusteella Genesys-kontaktienhallintajärjestelmän lisenssit sekä tuen ja ylläpidon Helsingin kaupungin Palvelukeskus-liikelaitokselta. Hankinnan kokonaiskustannus on yhteensä 158 568 euroa (alv 0 %) vuodelle 2025.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan sekä järjestelmän toimittajan Helsingin kaupungin Palvelukeskus-liikelaitoksen välillä on yhteinen yhteistyöasiakirja, 5.2.2024 kontaktienhallintajärjestelmä Telia ACE:n (myöhemmin Telia ACE) käytöstä.

Telia ACE korvaa vaiheittain vuosien 2024–2025 aikana Genesys-kontaktienhallintajärjestelmän (myöhemmin Genesys), jonka käyttö päättyy kesän 2025 aikana.

Genesyksen avulla voidaan hoitaa asiakaspalvelutilanteet puheluiden, chattien sekä tekstiviestien avulla.

Hankinnan kustannukset muodostuvat Genesys-lisenssikustannuksista 65 568 euroa (alv 0 %) sekä tuki- ja ylläpitomaksusta kuudelle kuukaudelle 93 000 euroa (alv 0 %).

Hankinta maksetaan sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan atk-käyttötalouden määrärahasta.

Tietohallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaa-li-, terveys- ja pelastustoimialalla 27.8.2024 § 167.

Mer information fås av

Harri Huttunen, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 70629

harri.huttunen@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintojohtaja