En teknisk störning i stadens telefonväxel gör att samtalen inte kopplas vidare eller avbryts oväntat. Vi utreder felet som bäst. Vi beklagar störningen.

Hankinta, Secapp-käyttöönotto, kaupunginkanslia

HEL 2024-015677
Ärendet har nyare handläggningar
§ 11

Secapp-käyttöönotto kaupunginkansliassa

Digitaliseringsdirektör

Päätös

Helsingin kaupungin strategiaosaston digitalisaatiojohtaja päätti hankintalain 40 §:n 2 momentin 2 kohdan perusteella hankkia ja tilata Secapp Oy:ltä viestintä- ja johtamisjärjestelmä Secappin ja siihen liittyvät palvelut kaupunginkanslian käyttöön.

Hankinnan kokonaiskustannukset kaupunginkanslian valitsemalla viestintäratkaisupaketilla ovat yhteensä 4680e/vuosi. Kertaluontoisena maksuna on käyttöönottomaksu 714e. Käyttökustannukset neljälle vuodelle ovat täten 19434e. Hinnat ilmoitettu alv 0 %.

Hankinnan kustannukset maksetaan kaupunginkanslian keskitetyt IT-käyttömenot -varatusta määrärahasta.

Päätöksen perustelut

Secapp viestintäratkaisu mahdollistaa kaupunginkanslian häiriö- ja poikkeusoloissa tapahtuvan tietoturvallisen viestinnän.

Hankintalain (1397/2016) 40 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan hankintayksikkö voi valita suorahankinnan, jos teknisestä syystä vain tietty toimittaja voi toteuttaa hankinnan eikä järkevää korvaavaa ratkaisua ole. Kaupungin organisaatioista Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala on jo järjestelmän käyttäjä (hankintapäätös HEL 2023-012116). Secapp viestintäratkaisu on ainut markkinoilla oleva ratkaisu, johon on toteutettu TUVE- ja Virve liittymät.

Hankinta perustuu Secapp Oy:n tarjoukseen 29.12.2023, Tarjous Secapp palvelusta, Helsingin Kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimi. Toimittaja tarjoaa vuoden 2025 loppuun asti muille Helsingin kaupunkikonserniin kuuluville organisaatioille mahdollisuuden tehdä sopimus Secapp-palvelusta samojen hinnastojen mukaisesti.

Mer information fås av

Mikael Inkinen, Tietoturvapäällikkö, puhelin: 040 1941865

mikael.inkinen@hel.fi

Beslutsfattare

Hannu Heikkinen
digitalisaatiojohtaja