Työntekijöiden siirto kasvatuksen ja koulutuksen tietohallinnosta kaupunginkanslian strategiaosastolle 1.3.2025 alkaen

HEL 2025-002594
Ärendet har nyare handläggningar
§ 29

Henkilöstön siirto kasvatuksen ja koulutuksen tietohallinnosta kaupunginkanslian strategiaosastolle 1.3.2025 alkaen

Päätös

Kansliapäällikkö päättää siirtää liitteessä 1 mainitut neljä henkilöä vakansseineen ja nykyisillä palvelussuhteen ehdoilla kasvatuksen ja koulutuksen toimialalta kaupunginkanslian strategiaosastolle 1.3.2025 lukien.

Päätöksen perustelut

Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 1 momentin 10 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää viran ja viranhaltijan siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä sekä päättää työntekijän siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä.

Siirrolla tavoitellaan kattavampia ja tietoturvallisempia digitaalisia peruspalveluja. Tavoitteena on digitaalisten peruspalveluiden keskittäminen. Sovelluspalveluiden tuotanto keskitetään kaupunginkanslian strategiaosastolle Tunnukset-järjestelmän ja asioinnin tietojärjestelmäratkaisun muiden toimintojen sekä pilvipalvelualustan hallinnan osalta. Tehtävät eivät edellytä säännöllistä yhteydenpitoa kasvatuksen ja koulutuksen toimialan ydintoimintaan tai ydintoiminnan erityistä tuntemusta.

Palvelujen ja henkilöstön siirtoa koskevat suunnitelmat on käsitelty siirtyvän henkilöstön kanssa yhteistoimintamenettelyn mukaisesti. Tietohallinnon henkilöstön infotilaisuudet on pidetty 13.6.2024, 16.9.2024 ja 3.2.2025. Muutossuunnitelma on esitelty yhteistoimintafoorumissa 16.9.2024, 18.9.2024 ja 22.1.2025. Siirtyvän henkilöstön kanssa on pidetty keskustelutilaisuus 27.9.2024. Muutossuunnitelma esiteltiin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan henkilöstötoimikunnassa 30.9.2024 ja siitä lähtien muutossuunnitelma ja siinä eteneminen on ollut esillä kaikissa kasvatuksen ja koulutuksen henkilöstötoimikunnan kokouksissa syksyn 2024 aikana, eli 30.9.2024, 21.10.2024, 11.11.2024, ja 16.12.2024. Yhteistoiminnallinen ryhmäkeskustelu pidettiin 23.1.2025, jossa mukana olivat siirtyvän henkilöstön lisäksi toimialan HR, työsuojeluvaltuutettu ja pääluottamusmies. Vastaanottava taho on pitänyt yhteistoiminnallisen keskustelun 22.1.2025. Kasvatuksen ja koulutuksen toimialan henkilöstötoimikunta on todennut yhteistoimintamenettelyn toteutuneeksi 3.2.2025.

Detta beslut publicerades 22.02.2025

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Upplysningar

Sami Tikkanen, tietohallintopäällikkö, puhelin: 0407501366

sami.tikkanen@hel.fi

Sonja Kallio, Hr-asiantuntija, puhelin: 040 703 3991

sonja.k.kallio@hel.fi

Beslutsfattare

Jukka-Pekka Ujula
kansliapäällikkö
Petri Lumijärvi
henkilöstöjohtaja

Bilagor

1. Siirtyvä henkilöstö Kasko_Straos
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.