HKL:n yleisökäymälämoduulien kunnossapidon hankinta, 4H/18

HEL 2018-002154
More recent handlings
§ 35

HKL:n yleisökäymälämoduulien kunnossapidon tilaaminen optiokaudelle

Toimitusjohtaja

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata HKL:n yleisökäymälämoduulien kunnossapidon Hellman’s Production Oy:ltä yhteensä enintään 204.600,00 euron arvonlisäverottomaankokonaishintaan optiokaudelle 1.3.2020 – 28.2.2022.

Lisäksi toimitusjohtaja päätti tilata sisältömuutostöitä enintään 20.460,00 eurolla (alv 0%), joka vastaa 10 % hankinnan kokonaisarvosta. Nämä sisältömuutostyöt kuvattu päätöksen perusteluissa.

Päätöksen perustelut

Tilaus perustuu tarjouskilpailuun (4H18, 17.1.2018), jossa ainoan tarjouksen antoi Hellman’s Production Oy. Tarjouskilpailun vertailuperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus, jossa hinnan painoarvo oli 100 %. Laatu otettiin huomioon tarjouksen vähimmäisvaatimuksissa.

Tarjouspyyntöön sisältyi kahden (2) vuoden optiokausi, jonka käyttämisestä Tilaaja päättää ennen alkuperäisen sopimuskauden päättämistä.

Optiokauden 1.3.2020-28.2.2022 hyödyntäminen on HKL:n kannalta tarkoituksenmukaista ennen uuden sopimuksen kilpailuttamista. HKL on ollut tyytyväinen palvelun laatuun ja yhteistyöhön Hellman’s Production Oy:n kanssa.

Alkuperäisen hankinnan lisäksi tilataan seuraavat sisältömuutostyöt:

  1. Huoltokäynnin yhteydessä kerran kvartaalissa suoritetaan perusteellinen siivous (myös lattiaritilän aluset)
  2. Palvelupyyntö / päivystyshuolto tapauksissa huoltomiehen mukaan lähtee aina siivouspalvelu, joka suorittaa samat toimenpiteet kuin kohdassa 1.

Syyt mainituille sisältömuutostöille:

  1. Kyseisten moduulien sisäpuolinen rakenteellinen avaus siivoustyön yhteydessä, joka on mahdoton toteuttaa normaali kiinteistösiivouksen toimesta, vaaditaan että kiinteistöjen hygieeninen turvallisuus voidaan taata paremmin.
  2. Paremman käytettävyydenhallinnan sekä hygienian parantamiseksi asemilla vaaditaan, että huoltoasentajan mukana tulee aina oma siivouspartio, joka kykenee suorittamaan tarvittavat rakenteelliset työt WC-moduuleissa siivoustyön aikana.

Nämä mainitut sisältömuutostyöt vastaavat 10% hankinnan kokonaisarvosta.

Aikaisemmat päätökset:

Yksikön johtajan päätös 13 §, 20.2.2018: HKL:n yleisökäymälämoduulien kunnossapidon hankinta yhteensä enintään 220.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 445.060,00 euroa (alv 0 %).

Ask for more info

Raimo Hinkkanen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 25536

raimo.hinkkanen@hel.fi

Decisionmaker

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Anna Lonka
lakimies