Hankinta, julkitilakalusteet, Kallion perhekeskus

HEL 2019-002023
More recent handlings
§ 8
This decisionmaker is no longer active

Päätös Kallion perhekeskuksen julkitilakalusteista, minikilpailutus

Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja

Päätös

Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti hyväksyä Isku Interior Oy:n tarjouksen Kallion perhekeskuksen kalusteiden kilpailutuksessa.

Tämän päätöksen tiedoksisaanti ei ole sopimus tai tilaus, vaan valituille toimittajille tehdään hankinnasta erillinen tilaus. Tilaus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoajat ovat saaneet
tai heidän katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.

Hankinnan kokonaisarvo ilman arvonlisäveroa on 136 696,00 euroa.

Päätöksen perustelut

Taustaa

Helsingin kaupungilla on voimassaoleva toimisto- ja julkitilakalusteiden puitesopimus HEL 2016-009597.

Kilpailutuksissa, tilauksissa ja toimituksissa noudatetaan puitesopimuksen HEL 2016-009597 ehtoja.

Hankintamenettely

Hankintamenettelynä oli rajoitettu menettely. Kilpailutus tehtiin ns. minikilpailutuksena puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kesken.

Valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että halvimman kokonaishinnan tarjonnut, tarjotuille tuotteille asetetut vaatimukset täyttävä tarjoaja tulee valituksi toimittajaksi.

Tarjouspyyntöön liittyvät lisätietokysymykset tuli esittää 09.11.2018 mennessä.

Vastaukset kysymyksiin annettiin 16.11.2018. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 29.11.2018.

Määräaikaan mennessä saapui kolme tarjousta. Tarjouksen jättivät:

Kinnarps Oy
Modeo Oy
Isku Interior Oy.

HL 51 §:n perusteella korjattu päivämääriä päätöksessä. AL 1.3.2019

Hankintamenettelynä oli rajoitettu menettely. Kilpailutus tehtiin ns. minikilpailutuksena puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kesken.

Valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että halvimman kokonaishinnan tarjonnut, tarjotuille tuotteille asetetut vaatimukset täyttävä tarjoaja tulee valituksi toimittajaksi.

Tarjouspyyntöön liittyvät lisätietokysymykset tuli esittää 17.1.2019 mennessä.

Vastaukset kysymyksiin annettiin 22.1.2019. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 4.2.2019.

Määräaikaan mennessä saapui kolme tarjousta. Tarjouksen jättivät:

Kinnarps Oy
Modeo Oy
Isku Interior Oy.

Tarjoajien soveltuvuuden ja hankinnan kohteen kriteerien tarkistaminen

Kaikki tarjoajat täyttivät tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset tarjouspyynnön kohdan 5 mukaisesti.

Modeon tarjouksessa eivät täyttyneet seuraavat määritykset:

Ryhmätilatuolit positiot 3 ja 4: Selkänoja ylävino ja esimerkkikuvan alaselkää tukeva rakenne puuttuu, jolloin rakenne ei ole niin tukeva.
Sama koskee positio 18 asiakastuolia; tarjottu sama kevyt tuoli kuin positioissa 3 ja 4, joka ei vastaa pyydettyä mallia.
Positio 19 tuolia tarjottu myös positiossa 3 ja 4, vaikka määritykset erilaiset.

Positio 20: Tarjottu tuoli ei ole ympäriverhoiltu kuvan mukaan, vaikka teksti niin sanoo. Siinä on verhoillut tyynyt näkyvän puurakenteen päällä. Ei vastaa pyydettyä.

Imetystuoli positio 5: Ei yhtenäinen istuinosa, jolloin tyynyjen väliin jää likaa. Selkänoja ei yhtenäinen kuten annetussa esimerkkikuvassa.

Positio 10: Kaari-sohva: jalkojen paikka kalusteessa istuinosan ulkopuolella, joten vierekkäin asetettaessa sohvan väliin rako. Ei vastaa pyydettyä mallia.

Modeo Oy:n tarjous hylätään.

Valinta

Valitut toimittajat ja tuotteet käyvät ilmi tämän päätöksen liitteestä 1, vertailutaulukko.

Ask for more info

Antti Lampinen, hankintasihteeri, puhelin: 09 310 50514

antti.lampinen@hel.fi

Decisionmaker

Maarit Sulavuori
perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja

Attachments

1. Confidential: JulkL7§2mom

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.