Hankinta, peruskoulujen teknisen työn pylväsporakoneet

HEL 2019-011133
More recent handlings
§ 45
This decisionmaker is no longer active

Hankinta, peruskoulujen teknisen työn pylväsporakoneet

Hallintojohtaja

Päätös

Hallintojohtaja päätti, että peruskoulujen teknisen työn sähkötyöpöydät hankitaan Ab Bäck & Co Oy:ltä (0209238-3).

Hankinnan ennakoitu arvo koko sopimuskaudelta optioineen on arviolta yhteensä noin 189.500 € (alv 0 %).

Sopimuskausi on kolme (3) vuotta + yhden (1) vuoden mahdollinen optiokausi.

Päätöksen perustelut

Taustaa

Kilpailutus perustuu kasvatuksen ja koulutuksen toimialan 8.11.2019 päivättyyn tarjouspyyntöön Peruskoulujen teknisen työn pylväsporakoneiden hankinta (Kasko 029-19 / HEL 2019-011133).

Hankinta on toteutettu avoimella menettelyllä.

Hankinnasta julkaistiin hankintailmoitus 8.11.2019 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi.

Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 9.12.2019 klo 12.00. Määräaikaan mennessä saapui seuraavat kaksi tarjousta: Ab Bäck & Co Oy (0209238-3) ja Step Systems Oy (0909748-6).

Hankintaa ei jaettu osiin, koska varsinaisen käytön ja sopimusten hallinnoinnin kannalta on perusteltua, että kaikki samanlaiset koneet tulevat yhdeltä toimittajalta.

Hankinnassa on käytetty kestävän kehityksen mukaisia kriteereitä. Tarjoajan tuli liittää tarjoukseen selvitys, että miten tarjottujen koneiden valmistuksessa on otettu kestävän kehityksen ympäristövaikutukset huomioon.

Tarjoajan soveltuvuuden tarkastaminen

Tarjouspyynnössä on esitetty tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset ja selvitysvelvollisuudet.

Tarjoajan soveltuvuutta koskevat edellytykset on tarkastettu lukuun ottamatta pakollisia poissulkemisperusteita, jotka tarkastetaan päätöksenteon jälkeen ennen mahdollisen sopimuksen tekemistä tarjoajan toimittamien rikosrekisteriotteiden perusteella.

Tarjouspyynnön mukaisuuden tarkastaminen

Tarjouspyynnön kohdassa ”Hankinnan kohteen kriteerit” on esitetty tarjotuille tuotteille asetetut vaatimukset.

Määräajassa saapuneet tarjoukset täyttivät kaikki tarjouspyynnössä asetetut vaatimukset.

Tarjousten vertailu

Hankittavien tuotteiden valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus. Kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytettiin hinta-laatusuhteeltaan parasta tarjousta.

Tarjouspyynnön kohdan ”Hankinnan kohteen kriteerit” mukaisesti tarjousten vertailu tehtiin seuraavasti:

Hinta 60 pistettä ja laatu 40 pistettä (toimitusaika 30 p. ja takuuaika 10 p.).

Tehdyn vertailun perusteella tarjoukset asettuivat seuraavaan järjestykseen:

1. Ab Bäck & Co Oy (100 p.)

2. Step Systems Oy (92 p.).

Tarjousten tarkempi vertailu on päätöksen liitteellä olevassa taulukossa.

Sopimuksen teko

Sopimuskausi on kolme (3) vuotta + yhden (1) vuoden mahdollinen optiokausi. Tilaaja tekee päätöksen option käytöstä kuusi (6) kuukautta ennen sopimuskauden päättymistä.

Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella. Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua tiedoksiannosta.

Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankintamääriin. Tilauksia tehdään sopimuskauden aikana tarpeen mukaan.

Hankintasopimusta ei voida tehdä ennen kuin tarjoaja on toimittanut hankintayksikölle tarjouspyynnössä mainitut hankintalain 88 §:n mukaiset otteet rikosrekisteristä. Hankintayksikkö tutkii otteista koskeeko tarjoajaa jokin hankintalain 80 §:n mukainen pakollinen poissulkemisperuste. Poissulkemisperusteen ilmetessä ratkaistaan hankintaa koskeva päätös uudelleen oikaisemalla tätä päätöstä hankintalain 132 §:n mukaisesti.

Ask for more info

Viljami Packalen, Hankinta-asiantuntija, puhelin: 0931021150

viljami.packalen@hel.fi

Decisionmaker

Kati Takanen
hallintojohtaja

Attachments

1. Tarjousten vertailu
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.