Hankinta, minikilpailutus, palvelumuotoilija hel.fi-uudistusohjelmaan vuodelle 2021, kaupunginkanslia

HEL 2020-012827
More recent handlings
§ 3

Palvelumuotoilijan hankinta hel.fi-uudistusohjelmaan

Digitalisaatiojohtaja

Päätös

Digitalisaatiojohtaja päätti hyväksyä Kuudes Kerros Helsinki Oy:n tarjouksen palvelumuotoilijan palveluista hel.fi-uudistusohjelmassa.

Digitalisaatiojohtaja päätti, että hankinnan arvonlisäverottomat kustannukset saavat olla enintään 140 000 €. Kustannusten arvolisäveroton osuus maksetaan talousarvion kohdalta 8 05 01 02 INV – Keskitetty tietotekniikka, projektilta 189200100403.

Palvelu tilataan osissa ja kokonaishinnaksi on arvioitu 140 000 € vuoden 2021 loppuun asti. Ensimmäisessä osassa tilataan palvelut 31.3.2021 loppuun asti. Ensimmäisen osan palvelun hinnaksi on arvioitu enintään 40 000 €.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin Hel.fi-sivusto uudistetaan. Palvelumuotoilijan palvelut hankintaan, jotta uuden sivuston asiakaskokemus saadaan vastaamaan kaupunkistrategian ja digitalisaatio-ohjelman tavoitteita.

Palvelumuotoilija tulee vastaamaan hel.fi-verkkosivuston uudistamisen asiakasymmärrykseen ja konseptointiin liittyvistä tehtävistä yhdessä johtavan palvelumuotoilijan kanssa.

Kilpailutus perustuu Helsingin kaupunginkanslian 26.11.2020 päivättyyn tarjouspyyntöön H108-20, HEL 2020-012827. Hankinta toteutetaan Helsingin kaupungin palvelumuotoilua koskevan puitejärjestelyyn H115-17/HEL 2018-000285 mukaisena minikilpailutuksena puitejärjestelyyn valittujen palveluntuottajien kesken.

Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 11.12.2020 klo 12.00. Määräaikaan mennessä saapui 5 tarjousta: Digitalist Finland Oy, Futurice Oy, Kuudes Kerros Helsinki Oy, LINK Design and Development Oy ja Ramboll Finland Oy.

Saadut tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.

Hankinnan valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus.

Kokonaistaloudellisuuden arviointiperusteena on hinta 30 pisteen painoarvolla ja laatu 70 pisteen painoarvolla. Laadun arviointikriteerinä on: Kuinka hyvin portfoliosta ilmenee asiantuntijan osaaminen osa-alueilla 1, 2 ja 3 sekä työnäytteiden vastaavuus hel.fi-hankkeen vaativuustasoon.

Osa-alue 1: Monialaisen yhteiskehittämisen fasilitointi sekä työpajojen suunnittelu ja vetäminen. Painoarvo 30 pistettä.

Osa-alue 2. Konseptin kiteyttäminen käyttäjäprofiileiksi, palvelupoluiksi ja service blueprinteiksi. Painoarvo 20 pistettä.

Osa-alue 3: Asiakastutkimuksen ja asiakasymmärryksen suunnittelu ja hyödyntäminen konseptoinnissa. Painoarvo 20 pistettä.

Tarjousten vertailu perusteluineen on tämän päätöksen liitteenä. Vertailu osoittaa, että kokonaistaloudellisimman tarjouksen on tehnyt Kuudes Kerros Helsinki Oy.

Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.

Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kansliapäällikkö päätti kaupunginkanslian viranhaltijoiden hankintaoikeuksista 1.1.2021 alkaen päätöksellään 04.01.2021, 3§.

Ask for more info

Anni Leppänen, Johtava palvelumuotoilija , puhelin: 040 3553243

anni.leppanen@hel.fi

Decisionmaker

Mikko Rusama
Digitalisaatiojohtaja
Kari Miskala
Tietohallintopäällikkö

Attachments

2. Vertailutaulukko
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.