Sopimusmuutos, omistajatietojärjestelmän ylläpito- ja tukipalvelusopimus

HEL 2021-000127
More recent handlings
§ 3

Omistajatietojärjestelmän ylläpito- ja tukipalvelusopimuksen sopimusmuutos

Rahoitusjohtaja

Päätös

Rahoitusjohtaja päätti allekirjoittaa omistajatietojärjestelmän ylläpito- ja tukipalvelun muutossopimuksen Innofactor Oyj:n kanssa 17.12.2020 päivättyjen liitteiden 1, 2 ja 3 mukaisesti.

Muutossopimukseen perustuvat omistajatietojärjestelmän ylläpito- ja tukipalvelujen kustannukset ovat 1.1.2021 lähtien 700,00 euroa
(alv 0 %) kuukaudessa ja kustannukset maksetaan konserniohjausyksikön määrärahoista.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin talous- ja suunnitteluosaston konserniohjausyksikkö hallinnoi omistajatietojärjestelmää (Microsoft Dynamics 365), jota käytetään muun muassa Helsingin kaupunkikonsernin tytär- ja osakkuusyhteisöjen omistusten ja yhteisöjen keskeisten perustietojen hallintaan. Järjestelmässä olevan tiedon hallinnointi on keskitetty konserniohjausyksikköön, joka hyödyntää tietoja vastuullaan olevan kaupungin konserniohjauksen toteuttamisessa. Lisäksi konserniohjausyksikkö tuottaa järjestelmän avulla tietoja, tilastoja ja raportteja kaupunkikonsernin omistajatiedoista eri sidosryhmille kuten esimerkiksi kaupungin johdolle, hallintokunnille ja tarkastusvirastolle.

Muutossopimus on laadittu osapuolten toimesta osapuolten välisen 11.08.2010 päivätyn sopimus omistajatietojärjestelmän ylläpito ja tukipalveluista tiettyjen ehtojen muuttamiseksi. Alkuperäisessä sopimuksessa on todettu, että sopimuksen muuttaminen on mahdollista vain kummankin sopijapuolen allekirjoittamalla muutossopimuksella.

Omistajatietojärjestelmä on päivitetty on premise -versiosta SaaS-sovellukseksi vuoden 2020 aikana järjestelmän jatkokehittämisen mahdollistamiseksi. Ylläpito- ja tukipalvelusopimuksen sopimusmuutoksella päivitetään omistajatietojärjestelmää koskevan toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen sisältöä tähän liittyen. Aiempi sopimuksen mukainen hinnoittelu oli 856 euroa (alv 0 %) kuukaudessa.

This decision was published on 18.01.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Tiina Leinonen, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 36109

tiina.leinonen@hel.fi

Decisionmaker

Tuula Saxholm
rahoitusjohtaja
Matti Malinen
talousarviopäällikkö

Attachments

2. Confidential: JulkL (621/1999) 24.1 § 17 k, JulkL (621/1999) 24.1 § 20 k
3. Confidential: JulkL (621/1999) 24.1 § 17 k, JulkL (621/1999) 24.1 § 20 k

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.