Hankinta, Helsingin kaupungin palvelukeskusliikelaitoksen käyttämät elintarvikekuljetukset, palvelukeskusliikelaitos

HEL 2021-002761
More recent handlings
§ 13

Sopimuksen irtisanominen, HEL 2021-002761 osa-alue 1 kotiateriat jakelukuljetukset

Toimitusjohtaja

Päätös

Toimitusjohtaja päätti irtisanoa hankintasopimuksen HEL 2021-002761 osa-alue 1 kotiateriat jakelukuljetukset Helsingin KTK Oy:n (Y-tunnus 0116492-0) kanssa päättymään 31.1.2026, koska sopimuksen mukainen kotiaterioiden jakelukuljetuspalvelu käy palvelukeskusliikelaitokselle tarpeettomaksi 1.2.2026 alkaen.

Päätöksen perustelut

Palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta päätti elintarvikekuljetusten osa-alueen 1 kotiateriat jakelukuljetukset hankinnasta 27.4.2022 §16 ajalle 1.10.2022 - 30.9.2024 sekä että sopimusta voidaan jatkaa sen päättymisen jälkeen vielä 1+1 optiovuodella niin, että optiokauden käytöstä päättää palvelukeskuksen puolesta toimitusjohtaja tai hänen määräämänsä ja että toimitusjohtaja tai hänen määräämänsä voi tehdä hankintaan tarkennuksia hankintavaltuuksiensa puitteissa. Hankintasopimus on allekirjoitettu 1.6.2022 ja sen voimassaoloaika on ollut 1.10.2022 - 30.9.2024, jonka jälkeen hankintasopimuksesta on otettu käyttöön optiovuodet 1.10.2024-30.9.2025 sekä 1.10.2025-30.9.2026.

Hankintasopimuksen ehtojen mukaan tilaajalla on oikeus irtisanoa sopimus kuuden (6) kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen, mm. jos sopimuksen mukainen palvelu käy tilaajalle tarpeettomaksi. Toisen optiovuoden käyttöönottopäätöksen jälkeen on palvelukeskusliikelaitos saanut tietoonsa, että kotiaterioita palvelukeskusliikelaitokselta tilaava Helsingin kaupungin sosiaali-​​, terveys-​​ ja pelastustoimiala uudelleenorganisoi kotiaterioiden hankintaansa ja niiden tilaaminen palvelukeskusliikelaitokselta tulee päättymään 31.1.2026. Näin ollen palvelukeskusliikelaitoksen ja Helsingin KTK Oy:n välisen sopimuksen mukainen kotiaterioiden jakelukuljetuspalvelu käy Palvelukeskusliikelaitokselle tarpeettomaksi 1.2.2026 alkaen.

This decision was published on 01.07.2025

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Ask for more info

Antti Virtanen, hankintapäällikkö, puhelin: 09 310 27969

antti.virtanen@hel.fi

Decisionmaker

Minna Hoffström
toimitusjohtaja