Hankinta, hälytyskeskuspalvelut, kori 5, kaupunkiympäristön toimiala

HEL 2021-011951
More recent handlings
§ 7

Hälytyskeskuspalvelut, hankintamenettelyn keskeyttäminen

Yksikön päällikkö

Päätös

Rakennusten ja yleisten alueiden tilaomaisuusyksikön päällikkö päätti keskeyttää hälytyskeskuspalveluja koskevan hankinnan. Hankinnasta tullaan julkaisemaan uusi hankintailmoitus.

Päätöksen perustelut

Kilpailutus perustuu Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimialan 22.12.2021 päivättyyn tarjouspyyntöön HEL 2021-011951 ”Hälytyskeskuspalvelut”. Hankinnasta on julkaistu hankintailmoitus 24.12.2021 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 27.1.2022.

Hankinta voidaan keskeyttää hankintalain 125 §:n perusteella vain todellisesta ja perustellusta syystä.

Hankintamenettely keskeytetään, koska tarjousten vertailussa käytettävien hintojen painoarvot oli asetettu virheellisesti ja antoivat vääristyneen lopputuloksen.

Tarjouspyynnössä on ilmoitettu, että hankintayksikkö pidättää oikeuden olla hyväksymättä mitään annetuista tarjouksista perustellusta syystä.

Hankintamenettelyä ei ole mahdollista korjata muutoin, kuin keskeyttämällä hankinta ja julkaisemalla uusi tarjouspyyntö. Hankinnasta tullaan järjestämään uusi kilpailutus.

Tarjoajien tasapuolisen kohtelun takaamiseksi on perusteltua pitää saadut tarjoukset salassa asiakirjojen julkisuudesta annetun lain (612/1999) 24 §:n momentin 17 kohdan perusteella siihen saakka, kunnes hankintayksikkö on tehnyt ratkaisun uudessa hankintamenettelyssä tai päättänyt luopua hankinnasta.

Ask for more info

Jari Kitunen, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 84081

jari.kitunen@hel.fi

Decisionmaker

Pasi Lönnberg
yksikön päällikkö