Hankinta, avain- ja kulkutunnisteiden inventointi ja haltijatietojen päivitystyö, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala

HEL 2023-000509
More recent handlings
§ 4
This decisionmaker is no longer active

Avain ja kulkutunnisteiden inventointi ja haltijatietojen päivityksen määräaikainen pienhankinta kasvatuksen ja koulutuksen turvallisuusyksikölle

Tilapalvelujohtaja

Päätös

Kasvatuksen ja koulutuksen hallintopalveluiden tilapalvelujohtaja päätti esitystekstistä ilmenevin perustein hankkia avain ja kulkutunnisteiden inventointi- ja haltijatietojen päivityspalvelua Adminsec Oy:ltä saadun tarjouksen mukaisesti.

Hankinnan ennakoitu sitoumukseton arvo on enintään 14 137,50 euroa (alv. 0%)

Päätöksen perustelut

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla tunnistettiin 2020, että toimialan toimipisteiden avain- ja kulkutunnistehallinta ei ole täysin ajan tasalla. Toimialan turvallisuusyksikkö laati 2021 avainten ja kulkutunnisteiden turvallisuusohjeen ja aloitti toimipisteiden avainten ja kulkutunnisteiden inventoinnin. Hanketta hoitanut asiantuntija siirtyi muihin tehtäviin ja siksi inventointityö on tarpeen tehdä tilaustyönä.

Kulkutunnisteiden ajantasaisuusvaatimusta lisää kasvatuksen ja koulutuksen, kulttuuri- ja vapaa-ajan, kaupunkiympäristön toimialojen yhteinen pilotti oppilaitosten liikuntasalien iltapäiväkäytön tehostamiseksi. Pilotti on osa hanketta, jossa liikuntasalien iltapäiväkäytön vuorojako ja hallinta siirretään oppilaitoksilta kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan liikuntapalvelukokonaisuuden vastuulle. Liikuntasalien iltapäivätoiminnan hallinnoinnin siirtyessä toiselle toimialalle on varmistettava, että kaikissa järjestelmissä on ajantasaiset tiedot eikä kadonneilla avaimilla tai kulkutunnisteilla ole enää mahdollista liikkua.

Samaan tarkoitukseen tehty aikaisempi hankinta 13.01.2023 jäi työn laajuuden vuoksi kesken, tämä hankinta tarvitaan työn loppuunsaattamiseen.

Hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton arvo ei ylitä lain julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016) §25 mukaista kynnysarvoa eikä hankintayksiköllä ole velvollisuutta kilpailuttaa palvelua/tuotetta hankintalain mukaisesti. Syksyllä 2020 toimiala pyysi tarjouksia turvajärjestelmien pääkäyttäjäpalveluista neljältä eri yritykseltä. Vaatimuksena oli tuolloin samojen järjestelmien käytön osaaminen, joita tarvitaan nyt avain- ja kulkutunnisteselvitysprojektissa. Tarjouksen jätti tuolloin vain Adminsec Oy. Tästä syystä avain ja kulkutunnisteideninventointi- ja haltijatietojen päivityspalvelun tarjous pyydettiin Adminsec Oy:ltä. Jätetty tarjous vastasi toimialan vaatimuksia (liitteenä).

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun osapuolet ovat allekirjoittaneet asiasta sopimuksen.

Helsingin kaupungin hallintosäännön mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (10 luku 1 § 3 momentti 3 kohta). Kasvatus- ja koulutuslautakunnan päätöksen HEL 2023-005321, 23.5.2023 § 101 mukaan tilapalvelujohtaja päättää arvonlisäverottomalta arvoltaan 100 000 euroa alittavista hankinnoista.

Ask for more info

Jukka-Pekka Sorjonen, turvallisuuspäällikkö, puhelin: 09 310 33974

jukka-pekka.sorjonen@hel.fi

Decisionmaker

Mauno Kemppi
tilapalvelujohtaja

Attachments

1. Helsingin kaupunki_Kasko_TARJOUS_0082023AK
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.