A technical disturbance has downed the City of Helsinki's switchboard, causing calls to drop or not go through. We are working to resolve the problem. We apologize for the inconvenience.

Virkasuhteen täyttäminen, Pohjoisen asiakasohjaus, asiakkuusvastaava, työavain SOTE-03-199-23

HEL 2023-002847
More recent handlings
§ 9

Asiakkuusvastaavan viran täyttäminen, arviointitoiminta, Pohjoisen asiakasohjaus, työavain SOTE-03-199-23

Asiakasohjauspäällikkö

Päätös

Asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella terveydenhoitaja ylempi AMK ********** asiakkuusvastaavan virkaan (vakanssinumero 026790, toimintayksikkö 397130, työpiste 100050) 27.3.2023 lukien 3142,21 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on kuusi kuukautta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otettu on esittänyt hyväksyttävän selvityksen tartuntatautilain 48 §:n mukaisesta rokotussuojastaan. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Asiakkuusvastaavan virka tuli avoimeksi 13.2.2023.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 22.12.2022 § 199 mukaan asiakkuusvastaavan virkaan ottaa asiakasohjauspäällikkö.

Asiakkuusvastaavan tehtävänä on toimia pohjoisen alueen asiakkaiden kotiin vietävien palveluiden asiantuntijana ja palvelupäätösten sekä yksilöhuollon päätösten tekijänä. Asiakkuusvastaava edistää tiimissä palvelujen oikea-aikaista kohdentamista asiakkaiden tarpeiden mukaisesti ja seuraa palvelujen tasalaatuista toteutumista kotihoidon palvelualueilla.

Asiakkuusvastaava osallistuu palvelu- ja hoitoketjujen sujuvuuden edistämiseen ja asiakasprosessien kehittämiseen monialaisissa yhteistyöverkostoissa sekä toimii palvelujen asiantuntijana alueen yhteistyöryhmissä. Tiimin opiskelija-asioiden koordinointi yhdessä opiskelijavastaavan kanssa sekä uusien työntekijöiden perehdyttämisen koordinointi ja tiimiläisten ohjeistus asiakas ja palveluprosesseihin kuuluvat myös asiakkuusvastaavan työnkuvaan. Työssä asiakkuusvastaavaa tukee moniammatillinen tiimi, johon kuuluu sosiaalityöntekijöitä, asiakasohjaajia, toinen asiakkuusvastaava sekä asiakkuuspäällikkö.

Asiakkuusvastaava toimii arviointitoiminnan asikasohjausyksikössä tiimivastaavana ja asiakkuuspäällikön työparina sekä asiakkuuspäällikön sijaisena.

Asiakkuusvastaavan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (8§) mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) sairaanhoitaja/terveydenhoitaja, joka sisältää kehittämis- ja johtamisopintoja vähintään 30 op. tai erikoissairaanhoitaja (vanhamuotoinen) tai aikaisempi vastaava opistoasteen tutkinto täydennettynä soveltuvalla johtamiskoulutuksella.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Asiakkuusvastaavan virka (vakanssinumero 026790) on ollut julkisesti haettavana 1.2. - 16.2.2023 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti 15 hakijaa. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Vaadittu kelpoisuus on yhdeksällä hakijalla.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin 14.2.2023 **********

Haastattelun suorittivat asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuusvastaava **********

********** on koulutukseltaan terveydenhoitaja ylempi AMK. **********

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** osoitti asiakasohjauksen asiakkuusvastaavan virassa edellytettäviä vahvuuksia. Hänellä on vahva kokemus Helsingin kotihoidosta useammasta yksiköstä sekä hoitajana että myös kotihoidon esihenkilönä toimimisesta. Hänellä on edellytykset toimia kotiin vietävien palveluiden asiantuntijana asiakasohjauksessa ja esihenkilön työparina. Hän hallitsee hyvin henkilöstön perehdytyksen ja hänellä on hyvät ohjaustaidot.

Koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakkuusvastaavan viran hoitamiseen Pohjoisessa asiakasohjausyksikössä.

Ask for more info

Elina Määränen, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 23317

elina.maaranen@hel.fi

Decisionmaker

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Attachments

1. Hakijaluettelo SOTE-03-199-23
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.