Virkasuhteen täyttäminen, Idän asiakasohjausyksikkö, asiakasohjaaja, arviointitoiminta, työavain SOTEPE- 03-393-23

HEL 2023-007363
More recent handlings
§ 18

Asiakasohjaajan viran täyttäminen, Arviointitoiminta, Idän asiakasohjausyksikkö, työavain, SOTEPE- 03-393-23

Asiakasohjauspäällikkö

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjauksen asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella asiakasohjaajan virkaan sosionomi ********** (vakanssinumero 045487, toimintayksikkö 397130, työpiste 100040) 1.7.2023 lukien 2819,14 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaikaa ei aseteta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saatujen selvitysten perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitykset on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala/ sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut / arviointitoiminta / itäinen asiakasohjausyksikkö.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan virka tuli avoimeksi 1.4.2023.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Arviointitoiminnan asiakasohjausyksikön asiakasohjaajan tehtävänä on vastata yli 65-vuotiaiden asiakkaiden palvelutarpeen arvioinnista. Tehtävä sisältää asiakkaiden palvelutarpeen arviointia, hoito- ja palvelusuunnitelmien laadintaa, päätöksentekoa sekä seurantaa. Työ edellyttää ikääntyneiden palvelujen tuntemusta ja siihen liittyvää työkokemusta.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto tai sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi tai kuntoutuksen ohjaaja) tai terveydenhuollon ammattihenkilölain (559/1994) 5 §:n mukainen terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto.

Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen suullinen taito.

Asiakasohjaajan virka (vakanssinumero 045487) on ollut julkisesti haettavana 13.4.2023 – 28.4.2023 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti kaksikymmentäyksi (21) hakijaa, joista neljätoista (14) täytti asetetut kelpoisuusvaatimukset koulutuksen ja Valviran myöntämän ammatinharjoittamisoikeuden perusteella. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun viisi hakijaa: sosionomi ********** ja fysioterapeutti ********** haastattelijana toimi vs. asiakkuuspäällikkö ********** Sosionomi ********** ja sosionomi ********** haastattelijana toimi vs. asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuusvastaava ********** Fysioterapeutti ********** haastattelijana toimi vs. asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuusvastaava ********** Haastattelut tehtiin ajalla 2.5.2023 - 15.5.2023.

********** on valmistunut Diakonia- ammattikorkeakoulusta sosionomiksi 2022. Lähihoitajaksi hän valmistui 2012. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut fysioterapeutiksi Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta 2020. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut sosionomiksi Laurea-ammattikorkeakoulusta 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut sosionomiksi Arcada-Nylands svenska från yrkeshögskola 2003. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut fysioterapeutiksi sosionomiksi Laurea-ammattikorkeakoulusta 2019. Työkokemusta hänellä on **********

Toimenkuvan vuoksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota hakijoiden kokemukseen tehtävistä ikääntyneiden parissa, Helsingin ikääntyneiden palvelujen tuntemukseen, hakijoiden verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoihin, organisointikykyyn, kykyyn hahmottaa prosessien toimintaa.

Hakemuksen ja erityisesti haastattelun ja työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoitti asiakasohjauksen asiakasohjaajan virassa edellytettäviä vahvuuksia sekä soveltuvuutta. Hänellä on tehtävässä vaadittavaa kokemusta Helsingin kaupungin ikääntyneiden asiakas- ja palveluohjauksesta. Lisäksi haastattelussa ja aikaisemmissa työtehtävissä esille tulleiden vahvuuksien perusteella heillä on vahvimmat verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot. Hän kykenee itsenäiseen työskentelyyn ja päätöksentekoon sekä hahmottaa selkeästi prosessien toimintaa. Hänellä on laaja työkokemus erilaisten ihmisten ja asiakasryhmien kanssa tehtävästä ohjaustyöstä. Hän on osoittanut taitonsa moniammatillisessa tiimityössä ja asiakaslähtöisessä asiakastyössä eri asiakasryhmien kanssa. Hänellä on myös koulutuspohjansa vuoksi hyvät edellytykset ja valmiudet sekä motivaatio kehittämään tiimityöskentelyä ja lisäksi kiinnostus toimeentulotuki työskentelyyn.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen arviointitoiminnan Idän asiakasohjausyksikössä. Hän kykenee myös itsenäiseen työskentelyyn ja päätöksentekoon.

Ask for more info

Maarit Kinnunen, vs. asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 43028

maarit.h.kinnunen@hel.fi

Decisionmaker

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Attachments

1. Hakijalistaus
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.