Hankinta, kalusteet, Kallion kesäkadut 2025

HEL 2025-001121
More recent handlings
§ 8

Kallion kesäkadut 2025, kalusteet ja leikkivälineet

Yksikönjohtaja

Päätös

Yksikönjohtaja päätti valita Kallion kesäkadun kalusteiden ja leikkivälineiden toimittajiksi Puuha Group Oy:n, Leikkiset Oy:n, Lappset Oy:n ja Kompan Suomi Oy:n.

Samalla yksikönjohtaja päätti oikeuttaa kaupunkitekniikan rakentamisen rakentamisyksikön tilaamaan tarjouspyynnön mukaisesti kalusteita Kallion kesäkadun hankkeeseen enintään päätöksen mukaisella enimmäissummalla.

Hankinnan enimmäisarvo on 63 479,89 € (alv 0 %).

Hankintasopimus ei synny tällä päätöksellä, vaan vasta, kun valitusaika ja odotusaika (14 päivää) on kulunut, ja kun tilaaja ja hankintapäätöksellä valittu toimittaja ovat kirjallisesti sopineet tilauksesta.

Päätöksen perustelut

Staran Kaupunkitekniikan rakentamisen osasto toteuttaa antamiensa tarjousten ja tilaajahallintokuntien tekemien tilausten perusteella vuosittain useita katu-, vesihuolto- ja viherrakentamishankkeita. Hankkeet toteutetaan omajohtoisesti
ja niissä käytetään runsaasti monen tyyppisiä aliurakoita ja hankintoja. Kalusteiden ja leikkivälineiden hankinta on tällainen tyypillinen välttämätön materiaalihankinta.

Hankintamenettely

Hankintamenettely toteutettiin puitesopimukseen HEL 2024-006216 perustuva kevennettynä kilpailutusmenettelynä eli ns. minikilpailutuksena. Ainoastaan valitut puitejärjestelytoimittajat pystyivät osallistumaan minikilpailutuksen tarjouskilpailuun.

Tarjoajilla oli mahdollisuus esittää tarjouspyynnön sisältöön liittyvistä asioista lisäkysymyksiä 3.2.2025 klo 12:00 asti. Hankintaa koskien ei esitetty kysymyksiä.

Tarjoukset tuli antaa sähköisessä muodossa Tarjouspalvelu - toimittajaporttaalin kautta 7.12.2024 kello 15:00 mennessä. Tarjoukset avattiin tarjousten jättämiselle varatun ajan päätyttyä. Avaamistilaisuudesta on laadittu pöytäkirja, joka on tämän päätöksen liitteenä. Tähän tarjouspyyntöön jätti määräaikaan mennessä 4 tarjoajaa.

Puuha Group Oy
Leikkiset Oy
Lappset Oy
Kompan Suomi Oy

Hankintapäätöksen lopullinen toteutunut arvo tulee olemaan enintään 63 479,89 € euroa (AVL 8 c). Arvio enimmäishinnasta muodostuu edellisten tarjouksien yhteenlasketusta summasta, lisättynä lisä- ja muutostöiden lisähankintamahdollisuuden 15 prosentin varauksella.

Tarjoajien soveltuvuuden osalta hankintayksikkö edellytti, että tarjoajat antavat tarjouksensa osana vakuutuksen, että ne täyttävät hankintayksikön tarjouspyynnössä asettamat soveltuvuutta koskevat vaatimukset. Tarjoajien soveltuvuus tarkastettiin alustavasti tarjouksissa annettujen tietojen perusteella. Kaikki tarjoukset täyttivät soveltuvuusvaatimukset ja pääsivät mukaan tarjousvertailuun.

Tarjouspyynnön ehtojen mukaan valintaperusteena käytetään halvinta vertailusummaa soveltuvien tarjousten kesken. Laadulliset näkökohdat on otettu huomioon tarjouspyynnön soveltuvuusvaatimuksissa.

Tarjousten tarkastus

Tarjoajien soveltuvuuden osalta hankintayksikkö edellytti, että tarjoajat täyttävät hankintayksikön tarjouspyynnössä asettamat soveltuvuutta koskevat vaatimukset. Tarjoajien soveltuvuus tarkastettiin tarjouksissa annettujen tietojen perusteella.

Tarkastamisvaiheen jälkeen tarjoajien todettiin täyttävän tarjoajille asetetut vähimmäisvaatimukset.

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuus tarkastettiin tarjouspyynnön vaatimusten mukaisesti.

Tarkastamisvaiheen jälkeen kaikkien tarjousten todettiin olevan tarjouspyynnön mukaisia.

Tilausmenettely

Stara luo taloushallintajärjestelmäänsä SAP-tilauksen tarvenumerolla HEL 25-001607, jonka kautta tilausta ja sen taloutta seurataan. Laskutus tapahtuu yhdessä erässä ja toimittajien on mainittava tarvenumero laskussa.

This decision was published on 14.02.2025

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin rakentamispalveluliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Ask for more info

Nico Repo, puhelin:

nico.repo@hel.fi

Decisionmaker

Rainer Sirén
yksikönjohtaja

Attachments

1. avauspoytakirja
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.