Virkasuhteen täyttäminen, Ressun lukio, sivutoiminen ranska ja IB DP French, työavain KASKO-03-211-24
Virkasuhteen täyttäminen, Ressun lukio, sivutoiminen ranska ja IB DP French, työavain KASKO-03-211-24
Päätös
Rehtori päätti valita ranska ja IB DP French virkasuhteeseen **********
Virantoimitus alkaa 1.8.2025 lukien.
Tehtävään valitulle ei aseteta koeaikaa.
Päätös on ehdollinen, kunnes tehtävään valittu on esittänyt selvityksen terveydentilastaan. Selvitys terveydentilasta on esitettävä kuukauden kuluessa tehtävään ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien. Rikosrekisterinotetta ei tarvitse esittää.
Päätöksen perustelut
Ranska ja IB DP French on ollut julkisesti haettavana ajalla 7.-28.1.2025 Helsingin kaupungin sähköisessä rekrytointijärjestelmässä sekä muissa Helsingin kaupungin rekrytointikanavissa.
Toimialajohtajan delegointipäätöksen (4.12.2024, § 104) mukaan opettajan ottamisesta toistaiseksi voimassa olevaan virkasuhteeseen päättää rehtori.
Viranhaltijan tehtävänä on ranska ja IB DP French -tehtävät kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla. Tehtävän ensimmäinen sijoituspaikka on Ressun lukio.
Ranska ja IB DP French –opettajan kelpoisuusvaatimuksena on opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 1998/986 mukainen kelpoisuus.
Muodollisten kelpoisuusvaatimusten lisäksi hakuilmoituksessa edellytettiin IB DP French-oppiaineen opetuskokemusta ja luettiin eduksi DELF-kielitutkinnon ohjauskokemuksen.
Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.
Määräajassa hakemuksen jätti 20 hakijaa. Vaadittu muodollinen kelpoisuus on hakemusten perusteella 11 hakijalla.
Hakemusten perusteella yksilöhaastatteluun kutsuttiin 5 hakijaa, joista kahdella haastatteluvaiheessa tuli ilmi, ettei heillä ole vaadittua muodollista pätevyyttä. Haasteltavat olivat ********** Heillä kaikilla on vaadittua IB DP -opettajakokemusta ja eduksi luettua DELF-kielitutkinnon ohjauskokemusta.
Haastattelun suorittivat ajalla 7.3. ja 11.3.2025 apulaisrehtori ja IB DP -koordinaattori.
**********
**********
**********
Ranska ja IB DP French -tehtävässä korostuu aineiden opetuksen kokemuksen kansallisessa lukiossa ja IB DP -ohjelmassa lisäksi yhteistyötaidot oman aineryhmän ja muiden IB DP- aineryhmien kanssa.
**********
Rehtori katsoo hakijoiden työkokemuksen, koulutuksen sekä haastatteluista ilmenevien seikkojen kokonaisarvioinnin perusteella, että parhaat edellytykset tehtävän menestykselliseen hoitamiseen on ********** Hänen valintaansa puoltaa muita kärkihakijoita pidempi kokemus erityisesti IB DP -opetuksessa. Valittu onnistui haastatteluissa tuomaan esiin tehtävässä menestymistä tukevia opiskelijalähtöisiä näkemyksiään ja osaamistaan käytännön esimerkein, motivaatiotaan sekä aiempaa kokemustaan. Valittu hallitsee opetuskielet erittäin hyvin.
Päätös annetaan tiedoksi tehtävään valitulle sekä muille hakijoille oikaisuvaatimusohjeineen. Päätöksen tiedoksianto tapahtuu sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niiden osalta, jotka ovat antaneet suostumuksensa sähköiseen tiedoksiantoon ja muiden osalta kirjeitse.
This decision was published on 18.03.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Pia-Helena Bär, Apulaisrehtori, puhelin: 09 310 32437