Hankinta, ajoneuvonostimien 10-vuotistarkastus- ja huoltopalvelut, Stadin ammattiopisto, Kampus 2

HEL 2025-007140
§ 5

Hankinta, ajoneuvonostimien 10-vuotistarkastus- ja huoltopalvelut, Stadin ammattiopisto, Kampus 2

Rehtori, Kampus 2

Päätös

Rehtori päätti hankkia ajoneuvonostimien 10-vuotistarkastus- ja huoltotyöt JST Service Oy:ltä (Y-tunnus: 2363015-2) tarjouspyynnön mukaisesti.

Hankinnan arvo on 35 250 euroa (alv 0%).

Päätöksen perustelut

Stadin ammattiopiston kampus 2 pyysi sähköpostitse 15.4.2025 mennessä tarjoukset kolmelta toimittajalta: Wihuri Oy Tekninen Kauppa, Etelä-Suomen Laite Oy ja JST Service Oy. Määräaikaan mennessä tarjouksen jätti yksi toimittaja JST Service Oy.

Stadin AO kampus 2 kouluttaa työntekijöitä koko pääkaupunkiseudun auto-alan tarpeisiin sekä autoalan perustutkinnon että ajoneuvoalan perusteiden mukaan.

Helsingin kaupunki noudattaa julkisten hankintojen yleisiä sopimusehtoja tavara ja huoltohankinnoissa. Hankintapäätös tehdään kokonaistaloudellisesti edullisimmasta tarjouksesta.

Hankinnan ennakoitu arvonlisätön arvo ei ylitä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016) § 25 mukaista kynnysarvoa eikä hankintayksiköllä ole velvollisuutta kilpailuttaa palvelua/tuotetta hankintalain mukaisesti. Kyseessä on pienhankinta, joka kilpailutetaan kevennetysti.

Tekniset tiedot:

Nostureiden määrä voi vaihdella +-5%. Tämä johtuu mahdollisesti tilamuutoksista johtuvista poistoista.

HERKULES HLS 1200

HERKULES HLS 1201

HERKULES

HERKULES

NUSSBAUM SPRINTER

NUSSBAUM 2.30 SLE, 12kpl.

NUSSBAUM JUMBO LIFT 3000 II NT, 22kpl.

Tarjoukseen liittyvät vaatimukset:

Ajoneuvonosturin 10-vuotistarkastuksessa nosturista puretaan sellaisia turvallisuuden kannalta tärkeitä kokoonpano-osia, joiden toimintakunnon tarkastaminen ei muutoin ole luotettavasti mahdollista. Kaikkien näiden kunto tutkitaan ndt-menetelmällä tai radiologisella tarkastusmenetelmällä. 2-pilari nostureiden kiinnitys lattiaan on uusittava, kiila-ankkurit saaneet mahdollisesti kosteutta.

Tarjoukseen oli sisällyttävä huolto, tarvike- ja kilometrikulut.

Tekniset ja hintatiedot/tarjous:

Herkules paljenostimen perusteellinen määräaikaistarkastus (sis. tarkastuksen, huollon, päiväraha- ja matkakulut) 550€ kpl, 2200€ 4 kpl

Nussbaum Sprinter liikuteltavan matalanostimen perusteellinen määräaikaistarkastus (sis. tarkastuksen, huollon, päiväraha- ja matkakulut) 550€ kpl

Nussbaum 2.30 SLE 2-pilarinostimen perusteellinen määräaikaistarkastus (sis. tarkastuksen, huollon, päiväraha- ja matkakulut) 1150€ kpl, 13800€ 12 kpl

Nussbaum Jumbo Lift 3000 II NT helmasta nostavan kaksoissaksinostimen perusteellinen määräaikaistarkastus (sis. tarkastuksen, huollon, päiväraha- ja matkakulut) 850€ kpl, 18700€ 22kpl

Tarjous yhteensä: 35 250€

Tarkastusehdot:

Tilaaja tarkastaa nostimien asennuskohdat ennen porausta, ja ottaa vastuun lattiaan porattaessa ettei siellä kulje mm. sähköjohtoja, viemäriputkia tai lämmitysputkia.

Tilaaja huolehtii siitä, että tarkastettavat/huollettavat nostimet ovat tyhjinä ilman autoa, kun tarkastus on ajankohtainen.

Tarkastuksessa löytyvien puutteiden tai vikojen korjaus on lisätyötä, joka veloitetaan erikseen 79€/tunti. Korjaustyöstä sovitaan ennen korjausta tilaajan kanssa.

This decision was published on 05.05.2025

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Ask for more info

Janne Kantanen, lehtori, puhelin: 09 310 26138

janne.kantanen@hel.fi

Decisionmaker

Hanna Laurila
rehtori, Kampus 2

Attachments

1. JST Service Oy
The attachment will not be published on the internet.
2. Stadin ammattiopisto, tarjouspyyntö
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.