Taloushallintopalveluliikelaitoksen uusien toimitilojen saneerauksen hankinta 3. kerrokseen

HEL 2025-008201
§ 15

Taloushallintopalveluliikelaitoksen uusien toimitilojen saneerauksen hankinta 3. kerrokseen

Toimitusjohtaja

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata Taloushallintopalveluliikelaitoksen (Talpa) uusien toimitilojen 3. kerroksen saneerauksen vuokranantajalta Swiss Life REF (CH) ESG European Properties Ltd:ltä kattohinnalla 370 000 eurolla (alv 0%).

Päätöksen perustelut

Talpa muuttaa uusiin toimitiloihin vaiheittain toukokuusta 2025 alkaen Fredriksbergissä Konepajankuja 1 A. Ensimmäisessä vaiheessa muutetaan 4. kerrokseen ja elokuussa 2025 päästään muuttamaan kokonaisuudessaan uusiin tiloihin.

3. kerroksen tiloihin toteutetaan pintaremontti ja uusitaan tekniikkaa seuraavasti:
- purkutyöt
- tekniikkapurku
- alakaton avaus ja sulkeminen
- seinät maalaus uudet ja vanhat
- maalit
- lasiseinä sisältäen tukirakenteet
- väliovi, karmit, kynnys, helat
- lattiat ja listoitus
- työnjohto, suojatyöt, siivous
- työmaatekniikka, rahdit jätteet
- LVISAJ

Vuokranantaja teettää Muutostyöt PL Concept Oy:llä (Urakoitsija).

Toinen urakkatarjous pyydettiin samaan organisaatioon kuuluvalta Rakennuspalveluliikelaitos Staralta. Sisäisen palveluntuottajan ja ulkoisen kustannusarvio saneerauksen toteuttamisesta oli samaa kokoluokkaa, eikä siten kustannuseroa ollut. Valinnassa painoi aikataulu eli kiinteistön omistajan urakkakumppani pystyy toteuttamaan urakan nopeammin Talpan muuttoaikataulun huomioiden.

Ask for more info

Anniina Kitula, toimitusjohtaja, puhelin: 09 310 25100

anniina.kitula@hel.fi

Decisionmaker

Anniina Kitula
toimitusjohtaja

Attachments

1. Sopimus 3. kerroksen muutostöistä
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.