Hankinta, tilat-palvelun kehittämistilaisuus Tila-päivä, Helsinki Congress Paasitorni

HEL 2025-009145
§ 25

Hankinta, tilat-palvelun kehittämistilaisuus Tila-päivä, Helsinki Congress Paasitorni

Tilapäällikkö

Päätös

Tilapäällikkö päätti tilata Helsinki Congress Paasitornilta tilat-palvelun kehittämistilaisuus Tila-päivän kokouspalvelut, ateriat ja iltatilaisuuden 25.9.2025 tarjouksen 6.5.2025 mukaisesti.

Hankinnan arvioitu kokonaiskustannus arvonlisäverottoman on maksimissaan 41490,99 euroa (alv 0 %).

Päätöksen perustelut

Tila-päivälle oli aiemmin varattuna tilat Business Meeting Park Oy:ltä, mutta yrityksen toiminta varatuissa tiloissa lakkasi sähköpostitse toimitetun ilmoituksen mukaan (5.5.2025), eikä yritys pystynyt tarjoamaan tiloja tapahtuman päivämäärälle muualta. Tästä syystä tapahtumalle jouduttiin etsimään uudet tilat.

Tapahtuman työryhmä selvitti kattavasti puitesopimuksen (H074-22) mukaisilta toimijoilta tapahtumalle soveltuvia tiloja. Ehdottomina ehtoina oli tilojen soveltuvuus sekä päivä- että iltatilaisuuteen illallisineen, riittävän suuret ja sopivat tilat 300 hengen yhteistyöskentelyyn ja ryhmätyöskentelyyn, ajankohta 25.9.2025 sekä sijainti Helsingin keskustan lähettyvillä hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrelta. Aiemmin sovittua tapahtumapäivämäärää 25.9.2025 ei pystytty muuttamaan, sillä tapahtuman ohjelmaa on järjestetty kyseiselle päivämäärälle. Helsinki Congress Paasitorni oli ainoa puitesopimuskumppani, jolta löytyi tilat tapahtumapäivälle.

Toimivalta

Helsingin kaupungin hallintosäännön mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (10 luku 1 § 3 momentti 3 kohta). Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen (Kylk 19.12.2023 § 700) mukaan tilapäälliköllä on hankintavaltuudet enintään 2 000 000 euron suuruisiin hankintoihin. Tilapäällikkö on näin ollen toimivaltainen päättämään hankinnasta.

This decision was published on 19.06.2025

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Ask for more info

Aatos King, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 42184

aatos.king@hel.fi

Decisionmaker

Sari Hilden
tilapäällikkö

Attachments

1. Tilat-päivän tarjous Paasitorni
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.