Testisisältö

Hankinta, markkinointikonsepti ja syksyn 2018 markkinointi, Helsingin työväenopisto ja Helsingfors arbis

HEL 2018-004825
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 65
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Hankinta, markkinointikonsepti ja syksyn 2018 markkinointi, Helsingin työväenopisto ja Helsingfors arbis

Hallintojohtaja

Päätös

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialan hallintojohtaja päätti valita Helsingin työväenopiston & Arbiksen markkinointikonseptin suunnittelijaksi ja toteuttajaksi Red & Blue Oy:n.

Päätöksen perustelut

Kasvatuksen ja koulutuksen viestintäpalvelut valitsee sopivimman palvelutarjoajan, jolta edellytetään jo aiempaa osaamista markkinointikonseptoinnista ja markkinoinnin monikanavaisesti suunnittelusta ja toteutuksesta. Valinta perustuu seuraaviin kriteereihin:
tarjouspyynnön mukainen tarjous
kokonaistaloudellinen edullisuus – paras hinta-laatusuhde
60 % hinnan painoarvo, 60 pistettä
40 % laadun painoarvo, 40 pistettä (projektisuunnitelma, joka sis. nimetyn tiimin, aikataulun ja 3 referenssiä tuloksellisista kampanjoista, joita voi verrata tähän)

Palvelutarjoajan tulee täyttää tilaajavastuulain mukaiset vaatimukset.

Tavoitteena on aloittaa yhteistyö toukokuun alussa 2018 ja uuden markkinointikonseptin mukainen markkinointi heinä-elokuusta 2018 alkaen. HUOM! Syksyn markkinointi on valmisteltava kesäkuun aikana.

Pisteytys

Hinnan painoarvo:
1 kallein 20 p
2 keskihinta 40 p
3 edullisin 60 p

Laadun painoarvo:
1 ei täytä laatukriteerejä 10 p
2 kohtalaiset laatukriteerit 30 p
3 täyttää laatukriteerit erinomaisesti 40 p

Tarjouspyyntö lähetettiin 2 vkoa ennen tarjouksen jättämistä seuraaville toimistoille: Sherpa, Buorre, Truly agency ja Red and Blue. Alla tarjousten pisteytys kriteerien mukaisesti:

Sherpa (ei jättänyt tarjousta)

60 % hinnan painoarvo, 60 pistettä
40 % laadun painoarvo, 40 pistettä (projektisuunnitelma, joka sis. nimetyn tiimin, aikataulun ja 3 referenssiä tuloksellisista kampanjoista, joita voi verrata tähän)

Buorre

60 % hinnan painoarvo, 60 pistettä > 40 p
40 % laadun painoarvo, 40 pistettä (projektisuunnitelma, joka sis. nimetyn tiimin, aikataulun ja 3 referenssiä tuloksellisista kampanjoista, joita voi verrata tähän) > 10 p
yhteensä 50 p

Red and Blue

60 % hinnan painoarvo, 60 pistettä > 60 p
40 % laadun painoarvo, 40 pistettä (projektisuunnitelma, joka sis. nimetyn tiimin, aikataulun ja 3 referenssiä tuloksellisista kampanjoista, joita voi verrata tähän) > 40 p
yhteensä 100 p

Truly Agency

60 % hinnan painoarvo, 60 pistettä > 20 p
40 % laadun painoarvo, 40 pistettä (projektisuunnitelma, joka sis. nimetyn tiimin, aikataulun ja 3 referenssiä tuloksellisista kampanjoista, joita voi verrata tähän) >30 p
yhteensä 50 p

Toimittajavalinta:
Valitun toimittajan, Red & Bluen tarjouksen kokonaishinta 14 700 euroa (sis. suunnittelu ja loppuvuoden toteutus). Valokuvaus, 55 valokuvaa 9 080 euroa.

Lisätietojen antaja

Essi Eranka, viestintäpäällikkö, puhelin: 09 310 74342

essi.eranka@hel.fi

Päättäjä

Kati Takanen
hallintojohtaja

Liitteet (pdf)

1. Tarjouspyyntö_Markkinointikonsepti ja syksyn markkinointi
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.